Międzynarodowy Kodeks Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece utworzono w 1980 r. Został utworzony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) i Fundusz na Rzecz Dzieci (UNICEF). Powinien też być przez te organizacje kontrolowany. Celem Kodeksu jest bezpieczne i właściwe żywienie dzieci przez ochronę, promowanie i wspieranie karmienia piersią oraz zapewnienie prawidłowej informacji, marketingu i dystrybucji produktów zastępujących mleko kobiece, tam gdzie jest to niezbędne. Kodeks stanowi prawną ochronę karmienia naturalnego. Utworzono go dla zwalczania niekorzystnego dla karmienia piersią reklamowania produktów zastępujących mleko kobiece. Określono w nim jasno, że produkty przemysłu spożywczego dla dzieci, nie służące dietom specjalnym, są substytutami pokarmu kobiecego i nie mogą być reklamowane jako produkty w pełni zastępujące mleko matki. Kodeks jest ratyfikowany również przez Polskę.
Dodaj komentarz